"UNESCO Türkiye Millî Komisyonu 7. Büyük Buluşması"nda konuşan Bakan Tekin, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" ile programlarda yapılan değişikliklere değinerek, yeni programlarda hem somut hem de somut olmayan kültürel mirasın korunması, saygı gösterilmesi, içselleştirilmesi ve gelecek kuşaklara aktarılması için gençlerin neler yapması gerektiğine dair bilgilendirici ve yönlendirici ifadeler koyduklarını belirtti.
Başlangıç noktalarının her gencin kendi şehrinde yaşadığı ortamın kültürel mirasını, kültürünü tanıması ve gerekenleri yapması olduğunu aktaran Tekin, "Bu konuda programlarımızda önemli bir başlık olarak ele aldığımız millî, manevi ve kültürel değerlerine saygı gösteren bir kuşaktan kastımız bu aslında." diye konuştu.
Bu doğrultuda çocukların güne fiziksel aktivitelerle başlamasını temin etmek ve geleneksel çocuk oyunlarının gelecek kuşaklara aktarılması için okullarda yeniden faal hâle gelmesine yönelik genelgeler yayımladıklarını anımsatan Bakan Tekin, UNESCO Türkiye Millî Komisyonu'nun da bu konuda çalışmalarının olduğunu söyledi.
Hayata geçirdikleri bir diğer önemli konunun da öğrencilerin Türkçe konusundaki yetkinliklerini artıracak çalışmalar olduğunu dile getiren Bakan Tekin, şöyle konuştu:
"Dilimizle ilgili çok kapsamlı bir süreç başlattık. Önce dil becerilerinin klasik ya da test sınavları ölçülmesi ilkesinden vazgeçip dört temel beceri üzerinden hem Türkçe hem de Türk dili ve edebiyatı derslerinin değerlendirilmesi sürecini başlattık. Biraz tartışmalı oldu ama her iki derste de geçme notunu 70'e çıkardık, yani diğer dersler de farklı olarak... Bu projeksiyonu besleyecek 'Dilimizin Zenginlikleri', 'Söz Varlığımız', 'Sözlük Okumak Özgürlüktür' gibi çok farklı projeler geliştirdik. Bu, geçtiğimiz yıl uygulandı, bu yılda aynı kararlılıkta devam ettireceğiz."
Bakan Tekin, bu tarz projelerle komisyonun çalışmalarına destek olunacağını, yakın iş birliği alanlarının oluşacağını ve çalışmaların daha işlevli hâle geleceğini bildirdi.
UNESCO'nun önemli başlıklarından birinin de eğitim alanı olduğuna dikkati çeken Bakan Tekin, "UNESCO bünyesinde bu ilişkiyi koordine edecek bir temsilciliğimiz yoktu. Geçtiğimiz yıl genel konferanstan sonra dönünce bu konuda bir adım attık ve hem OECD hem de UNESCO nezdinde Millî Eğitim Bakanlığının bir temsilciliği oluşturuldu. Oradaki ilişkilerin ve bağlantıların kurulması açısından önemli." ifadelerini kullandı.
UNESCO Türkiye Millî Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Öcal Oğuz da komisyonun kuruluşundan bu yana UNESCO'nun küresel düzeydeki misyonunu hem ulusal hem de yerel ölçekte tanınmasını ve farkındalığını sağladığını; ayrıca Türkiye'nin eğitim, bilim, kültür, birikim ile değerlerinin uluslararası platformlara taşınmasında ilgili bakanlıklarla iş birliği içinde çalıştığını bildirdi.